Problem med e-legitimation, inloggning och signering

Kontrollera datorn och e-legitimationens giltighetstid

Kontrollera e-legitimationen på den dator du sitter på, är den installerad på denna dator och på den plats som anges? Kolla även giltighetstiden på e-legitimationen, har giltigheten gått ut kontakta din utfärdare för att förnya den.

Testa din e-legitimation

Om e-legitimationen är installerad och giltig men du ändå inte kan logga in eller signera ska du i första hand först testa att den fungerar som den ska. Testet gör du enkelt på din utfärdares webbsida. Visar testet att det är något problem med e-legitimationen kontaktar du utfärdaren för hjälp.

Problemen med att logga in eller signera kan bero på att e-legitimationen inte kan kombineras med den typen av webbläsare, säkerhetsprogramvara och/eller operativsystem du använder. Läs mer om vilka tekniska förutsättningar som gäller för just din e-legitimation hos utgivaren av din e-legitimation.

Se länkar under "Relaterad information".

Har du fortfarande tekniska problem?

Du kan felanmäla eller ställa frågor om tjänsten via vårt e-postformulär.

Har du frågor om själva stödet och/eller uppgifterna i blanketten ska du vända dig till länsstyrelsen, kontaktuppgifter hittar du under "Relaterad information".

För en snabbare felsökning är vi tacksamma för följande information:

  • Vilken e-legitimation och utfärdare har du?
  • Vilken webbläsare använder du?
  • Vilket operativsystem använder du?
  • Vilken tid och datum försökte du senast logga in?
  • Vad får du för felmeddelande?
  • Hur länge har du haft problemet?

Fält markerade med * måste fyllas i.

Granskad: Sidansvarig: Webbredaktionen
Hjälpte informationen dig? Ja Nej