Hälsa och miljö

Granskad: 15 augusti 2024

Du har kommit till en lättläst sida.
Vattnet och luften i våra bostäder
påverkar hur vi mår. 

Det är viktigt att våra bostäder är säkra
och inte farliga att vara i.
De ska heller inte vara farliga för miljön.

Därför måste till exempel vattnet och luften vara bra. 
Fukt, radon och buller kan få oss att må dåligt. 
Därför är det viktigt att se till att
det inte finns i våra bostäder.

Du kan läsa lättläst om

Vatten

Luften

Fukt i byggnader

Radon

Buller

Boverket (2024). Hälsa och miljö. https://www.boverket.se/sv/om-boverket/lattlast-pa-boverket/halsa-och-miljo/ Hämtad 2024-12-21