Om vår webbplats

Granskad:

Du har kommit till en lättläst sida.
Den handlar om hur vår webbplats fungerar. 

Välkommen till Boverkets webbplats.
Du kan surfa på vår webbplats
genom sidorna i menyn
eller genom att söka.

Använd menyikonen med tre vågräta streck
uppe i högra hörnet för att hitta på webben.
Sökfunktionen finns högst upp på sidan. 

Det finns en undermeny 
till höger på sidan.
Om du surfar till oss via mobil
eller liten läsplatta ligger undermenyn
efter sidans rubrik. 

Lyssna på innehållet

Du kan lyssna på webbplatsens innehåll
genom att klicka på Lyssna
som finns på alla sidor.

Lättläst svenska

Det finns också information på lättläst svenska
på webbplatsen.

Du kan till exempel läsa lättläst om

  • vad Boverket gör
  • hur man planerar byggandet i Sverige
  • hur du ska göra när du vill bygga
  • hälsa och miljö i våra hus
  • tillgänglighet
  • säkerhet.
Boverket (2024). Om vår webbplats. https://www.boverket.se/sv/om-boverket/lattlast-pa-boverket/om-var-webbplats/ Hämtad 2025-11-04