Stöd till kulturlokaler
Granskad:
Du har kommit till en lättläst sida om bidrag till kulturlokaler.
Senast den 30 september varje år
kan man söka stöd till
vissa icke-statliga kulturlokaler hos Boverket.
Boverket beslutar om bidrag i februari året efter.
Kulturlokaler kan få stöd
till nybyggnad och ombyggnad.
Kulturlokaler kan också få stöd
till reparationer
och sådant som gör lokalerna mer tillgängliga.
Det är viktigt att inte börja projektet
innan Boverket beslutar om stödet.
Boverket (2024).
Stöd till kulturlokaler.
https://www.boverket.se/sv/om-boverket/lattlast-pa-boverket/bidrag-och-stod/stod-till-kulturlokaler/
Hämtad 2025-07-02
Tack för att du hjälper oss bli bättre!
Hjälpte informationen dig?
Bra att informationen hjälpte dig! Berätta gärna vad du tyckte var bra. Max 500 tecken. Observera att du inte får något svar.
Beskriv så tydligt som möjligt varför sidan inte hjälpte dig. Max 500 tecken. Observera att du inte får något svar.