Hälsa och miljö
Granskad:
Du har kommit till en lättläst sida.
Vattnet och luften i våra bostäder
påverkar hur vi mår.
Det är viktigt att våra bostäder är säkra
och inte farliga att vara i.
De ska heller inte vara farliga för miljön.
Därför måste till exempel vattnet och luften vara bra.
Fukt, radon och buller kan få oss att må dåligt.
Därför är det viktigt att se till att
det inte finns i våra bostäder.
Du kan läsa lättläst om
Boverket (2024).
Hälsa och miljö.
https://www.boverket.se/sv/om-boverket/lattlast-pa-boverket/halsa-och-miljo/
Hämtad 2025-01-23
Tack för att du hjälper oss bli bättre!
Hjälpte informationen dig?
Bra att informationen hjälpte dig! Berätta gärna vad du tyckte var bra. Max 500 tecken. Observera att du inte får något svar.
Beskriv så tydligt som möjligt varför sidan inte hjälpte dig. Max 500 tecken. Observera att du inte får något svar.