Om fukt i byggnader
Granskad:
Du har kommit till en lättläst sida
som handlar om fukt i byggnader.
Byggnader ska byggas på så sätt
att fukt inte orsakar skador,
lukt eller mögel
som kan påverka hygien eller hälsa.
Det är ett ansvar
som byggherren och fastighetsägaren har
för dem som är i byggnaden.
Boverket (2024).
Fukt i byggnader.
https://www.boverket.se/sv/om-boverket/lattlast-pa-boverket/halsa-och-miljo/om-fukt-i-byggnader/
Hämtad 2025-01-22
Tack för att du hjälper oss bli bättre!
Hjälpte informationen dig?
Bra att informationen hjälpte dig! Berätta gärna vad du tyckte var bra. Max 500 tecken. Observera att du inte får något svar.
Beskriv så tydligt som möjligt varför sidan inte hjälpte dig. Max 500 tecken. Observera att du inte får något svar.